Cactus Flower
Cactus Flower är en smakfull komedi kryddad av förväxlingar och en Academy Award-vinnande debut av Goldie Hawn (bästa skådespelerska i biroll). Walter Matthau spelar Julian Winston, en tandläkare och sorglös ungkarl vars välplanerade schema går i kras efter några oförutsedda händelser. Winston håller sin blonda älskarinna på sträckbänken genom att säga att han har fru och barn. Efter ett självmordsförsök lovar han att gifta sig med henne. Toni vägrar vara den som bryter upp ett lyckligt hem och insisterar på att först träffa Winstons fru. Han övertalar Stephanie (Ingrid Bergman) - hans klämkäcka sjuksyster - att spela rollen som hans fru. Winstons plan leder till oväntade förvecklingar och överraskningar för dem alla.