Roxanne
Det komiska geniet Steve Martin är fantastisk som den engagerade brandchefen i en småstad som bara har ett enda litet fel – nej, snarare ett Stort fel – hans enormt långa näsa. Trots att han inte tycker att det är något att skoja om, tar lustigheterna aldrig slut när C.D. Bales (Martin) kämpar med elaka skämt om långa näsor, en högljudd grupp brandmän, och hans hemliga kärlek för den vackra astronomistudenten Roxanne (Daryl Hannah). Tyvärr är hon attraherad av brandmannen Chris (Rick Rossovich), som är fin att se på men inte mycket att prata med. Och när C.D. går med på att coacha den målstumme Chris i hans uppvaktning av den fagra mön, förvandlas denna kittliga triangel till en lustig rad revbenskittlande romantiska missöden.