Captain Fantastic
En dramakomedi om hippien och familjefadern Ben som lever utanför samhället i en skog i staten Washington, bortom elektricitet och annan civilisation. Där uppfostrar han sina sex barn till att bli starka, bildade och självständiga individer. Hans fru Leslie är inlagd på sjukhus sedan en tid och när hon plötsligt dör så måste Ben och barnen resa till hennes släktingar i New Mexico där begravningen ska äga rum. I mötet med Leslies familj tvingas Ben försvara och utvärdera det sätt han valt att leva på, både inför sina barn och sig själv. Regi: Matt Ross. I rollerna: Viggo Mortensen, George MacKay, Samantha Isler, Annalise Basso, Nicholas Hamilton, Kathryn Hahn m.fl.