Carmen: A Hip Hopera
Destiny's Childs sensuella sångerska Beyoncé Knowles (Austin Powers in Goldmember) spelar den förföriska Carmen Brown i den första hip hop-operan som någonsin producerats. Carmen: A Hip Hopera återberättar Georges Bizets klassiska opera Carmen i en nutida och urban miljö där dramat utspelas på vers och låtarna förmedlar råa känslor. Mekhi Phifer, Reagan Gomez-Preston och artisterna Mos Def (alias Dante Beze), Wyclef Jean, Lil' Bow Wow och Da Brat är också med i denna skarpa, provocerande berättelse om två olyckliga älskande.