Dark Was the Night
I en avlägsen och isolerad by I Maiden Woods vaknar plötsligt en slumrande ondska till liv när ett skogsavverkningsföretag påbörjar sin verksamhet i en närliggande skog. Sheriff Paul Shields försöker då att göra upp med demoner från sitt förflutna samtidigt som han ska skydda sin by och dem han älskar från de onda och hotfulla krafter som plötsligt drabbat den.