Jagad
Dr. Richard Kimble är Jagad. Anklagad och dömd till döden för mordet på sin hustry flyr han för sitt liv på jakt efter den riktige mördaren. Men polisen Gerard anser att det inte spelar någon roll om Dr. Kimble är oskyldig. Han måste ändå till varje pris infångas och föras till dödscellen... Harrison Ford och Tomme Lee Jones spelar huvudrollerna i en av 1993 års största bioframgångar.