Looper
En science fiction-thriller som utspelar sig i en framtid där tidsresor är vardagsmat och maffian blivit högteknologisk. Yrkesmördaren Joes mänskliga måltavlor befinner sig i andra tidsepoker och hans avrättningar hotar att förändra både nutiden och framtiden. En dag får Joe ett uppdrag som ställer allt på sin spets. Regi: Rian Johnson. I rollerna: Joseph Gordon-Levitt, Bruce Willis, Emily Blunt, Paul Dano, Piper Perabo, Jeff Daniels m.fl.