My week with Marilyn
I ett desperat försök att bli tagen på större allvar reser ikonen Marilyn Monroe till London 1956 för att spela in en film mot legenden Sir Laurence Olivier. Den ömhetstörstande Marilyn känner sig övergiven av sin make Arthur Miller och attraheras av Oliviers assistent Colin Clark. Upp över öronen förälskad är det nu Colins hjärta som riskerar att krossas. Filmen bygger på en självbiografisk bok av Colin Clark. Regi: Simon Curtis. I rolleran: Michelle Williams, Eddie Redmayne, Kenneth Branagh, Julia Ormond, Emma Watson, Pip Torrens m.fl.