Hitchcock
Oscarbelönade Anthony Hopkins och Helen Mirren är trollbindande i denna underhållande berättelse om skapandet av en av historiens mest klassiska filmer. Alfred Hitchcock, som plågas av sitt övermodiga ego och ett bristande självförtroende, blir besatt av en brutal mordhistoria som studion säger nej till. I sin beslutsamhet att göra filmen sätter han ryktet, hemmet och relationen till hustrun Alma på spel. Han lyckas till sist övertyga Alma, och tillsammans påbörjar de arbetet med ett bestående mästerverk: Psycho.