Ögon
Faye Dunaway ("Chinatown", "Network") spelar fashionfotografen Laura Mars, vars bilder, på ett slående och störande sätt, liknar verkliga brottsplatser. Hennes arbete fångar kommissarie John Nevilles (Tommy Lee Jones, "Men In Black" och "The Fugitive", i en tidig roll) uppmärksamhet, som blir misstänksam mot Mars "inspiration". När modeller och bekanta till Laura blir mördade, blir frågan kring hennes inblandning mer seriös och störande. Manuset är författat av skräckfilmsgeniet John Carpenter ("Halloween", "The Fog") med ett koncept så läskigt att det ligger i samma fack som de välkända och spännande filmerna "Blow-Up", eller Brian de Palmas "Blow Out" eller "Body Double". Rollbesättningen inkluderar Raul Julia, Rene Auberjonois och Brad Dourif. Nyligen remastrad.