Röd drake
DET FÖRSTA OCH MEST SKRÄMMANDE KAPITLET I TRILOGIN OM HANNIBAL LECTER. Anthony Hopkins återvänder I sin bästa och mest obehagliga rollprestation hittills som den ondskefulle Dr Hannibal Lecter. FBI-agenten Wil Graham (Edward Norton, "Fight Club") kallas in från sin föridspensionering för att hitta den seriemördare som kallas "Tandfen". För att kunna stoppa de brutala morden måste Graham öppna...