Survive and Advance
År 1983 klarade sig basketlaget NC State Wolfpack med tränaren Jim Valvano kvar i eftersäsongen genom att vinna nio vinna-eller-försvinna-matcher i rad – i sju av matcherna hade de legat under i slutminuterna. De slog bland andra Michael Jordan och trefaldiga National Player of the Year (årets spelare), Ralph Sampson. Det osannolika laget kvalificerade sig till finalen i de nationella mästerskapen mot ettorna Houston, även kända som Phi Slama Jama, ett lag med de blivande NBA Top 50-spelarna Hakeem Olajuwon and Clyde Drexler. NC State var en av de största överraskningarna någonsin i en final, en match som kan har varit den bästa collegebasketmatchen någonsin.