Phi Slama Jama
De var den mest populära studentföreningen på campus inom collegebasket under det tidiga 1980-talet. Under ledning av en nigeriansk fotbollsspelare vid namn Hakeem Olajuwon och en lättrekryterad ung kille från staden, Clyde Drexler, lyckades the University of Houston Cougars inte bara liva upp NCAA:s Final Four med tre raka framträdanden (1982–84), utan bidrog även till att förändra hela spelet. I denna 30 for 30-film återinför regissören Chip Rives (Brian and The Boz) detta högtflygande cirkusnummer under cirkusledaren Guy V. Lewis, och berättar en historia om sann storhet och förkrossande hjärtesorg. Medan Rives utforskar den största historien fokuserar han även på försvinnandet av den gåtfulle nyckelspelaren Benny Anders, och det bestående broderskapet som förpliktigar lagkamraterna och kaptenerna under 1981–82, Eric Davis och Lynden Rose, att försöka hitta honom efter mer än 20 år av tystnad.