The Fab Five
The Fab Five är en två timmar lång film om en av de mest kända – och ökända – lagen i collegebasketens historia. När de fem förstaårseleverna Chris Webber, Jalen Rose, Juwan Howard, Jimmy King och Ray Jackson anländer till University of Michigans campus hösten 1991 satte de inte enbart fyr på spelet, de förde även med sig en helt ny stil till massorna med sina vida shorts, svarta strumpor och rappa repliker. Nu, med sina egna ord, återupplever The Fab Five de dagarna – rekryteringsprocessen som tog dem till Ann Arbor, den kulturella inverkan de skapade, de två turerna mot NCAA:s titelmatch, Webbers ”timeout” som kostade dem mästerskapet 1993 och skandalen som slutligen befläckade deras prestationer. Glöm allt du minns om The Fab Five, för denna film kommer att sätta dem i ett helt nytt ljus.