Tuesday
En mor (Julia Louis-Dreyfus, i en djupt rörande prestation) vägrar acceptera att hennes tonårsdotter (Lola Petticrew) är dödligt sjuk. Tillsammans måste de konfrontera Döden när den anländer i form av en talande fågel. Daina O. Pusićs filmdebut är en hjärtskärande saga om förlust och att hitta motståndskraft i det oväntade.