The Veronica Mars Movie
Dagen innan hon tar juristexamen har Veronica Mars lagt Neptune och amatördeckardagarna bakom sig. Medan hon går på intervjuer hos framstående advokatbyråer i New York får Veronica Mars ett samtal från sin före detta pojkvän Logan som har anklagats för mord. Veronica åker tillbaka till Neptune bara för att hjälpa Logan att hitta en advokat, men när saker och ting inte verkar stå rätt till när det gäller hur Logans fall uppfattas och hanteras dras Veronica tillbaka till livet hon trodde hon hade lämnat bakom sig.