A Gentleman in Moscow
Greve Alexander Rostov fråntas efter den ryska revolutionen sina aristokratiska privilegier och sätts i exil i sitt eget hemland. I takt med att sovjetregimen övergår till tyranni upptäcker han dock värdet av kärlek, mod och gemenskap.