Äventyrsdags: I fjärren land
Beemo
Beemo är på väg till Mars, när en söt rymdvarelse med smeknamnet Oliv sätter hans rymdskepp ur kurs, så han kraschar på en mystisk rymdstation. När det upptäcks att detta konstiga ställe är i fara, anlitar den självutnämnde Sheriffen Beemo Y5 - hans nyfikna kaninkompis, för att rädda dagen. Kommer samarbetet att bära frukt, eller kommer mörka krafter att förhindra denna bedårande duos goda gärning?
Obsidian
Marceline och prinsessan Bubbelgum reser till det respektingivande och vackra Glasriket – och djupt ner i dess tumultartade förflutna – för att förhindra en världsomvälvande katastrof.
Finn och Jake återförenas som sanna bröder och ger sig ut på det största äventyret i sina liv.
Pepparmintbutlern börjar om från början, som en oerfaren elev på Trollkarlsskolan. Efter mystiska händelser på skolområdet riktas misstankarna mot Peppis och hans brokiga förflutna. Kan han bemästra de mystiska konsterna i tid för att bevisa sin oskuld?