Advokaten
Brottmålsadvokaten Frank Nordling försöker glömma sin barndomstrauma då han och hans syster Sara bevittnade mordet på föräldrarna. Sara, som blivit polis, hittar bevis som leder till Köpenhamns undre värld.
Frank får jobb på advokatbyrån som representerar Thomas Waldman. Han får en vecka på sig att vinna ett fall och tvingas för första gången spela fult för att komma närmare sanningen om föräldrarnas död.
För att vinna Waldmans förtroende försvarar Frank en av Waldmans bulvaner. Det kompliceras när åklagaren är Patricia Staaf, som Frank haft en affär med, och som han fortfarande har känslor för.
Brian avslöjar för Frank att han har bevis som kopplar knarkaffärerna direkt till Waldman, och Patricia går med på att ge Brian vittnesskydd. Sara riskerar Liams säkerhet i sitt försök att hjälpa Frank.
Frank vill hämnas Patricias skjutning och beslutar mot Saras vilja att försöka få ut Waldmans största fiende, Daniella Ayala, ur fängelset för att skapa ett knarkkrig. En klyfta skapas mellan syskonen.
Frank samarbetar i hemlighet med sin före detta kollega Fredrika för Daniella Ayalas resning. Waldman blir allt mer nervös och beordrar ett attentat mot Ayala.