Alex
Den hårde, men korrupte polisen Alex bestämmer sig för att ändra sitt sätt och bli ren. Frågan är vad det kommer kosta honom, och hur villig han är att betala priset för en ny start.
BG vill att Alex ska fokusera på att hitta tjallaren och skickar därför ett av Simons fingrar på posten som en påminnelse. Detta får dock Frida att inse att hon måste hjälpa sin kollega.