Den inre cirkeln
Statsminister Elvira Kropp ska avgå och det politiska stjärnskottet David Ehrling vill ta hennes plats. Men hans långt ifrån fläckfria förflutna hotar att sätta stopp för hans ambitioner.
David får sin chans att visa vad han går för när han intar scenen tillsammans med statsministern. Men både press och polis står redo med frågor om hans förflutna, frågor som kan bli hans fall.
David känner pressen öka allt eftersom hans hemligheter är närmare att avslöjas. Joel tar med Rasmus till Visby, men resan dit går inte helt enligt plan.
David och Lena börjar lista ut vem som ligger bakom smutskastningen av honom och bestämmer sig för att ge igen. Även Lenas förflutna kommer upp till ytan när hon får besök av en gammal bekant.