Bendtner
Sista chansen
Nicklas gör entré i FCK:s omklädningsrum. Fansen behandlar honom som en återvändande frälsare och pressen är enorm från dag ett. Nicklas själv drömmer om att sluta på topp, och allt ser ljust ut.
Nicklas kallas in för en intervju med Ståle Solbakken, som meddelar honom att hans kontrakt inte kommer att förlängas. Drömmen om framgång i hans barndomsklubb släcks innan den ens har börjat.