Bilar på väg
Blixten McQueen och hans bästa vän åker österut från Radiator Springs på en bilresa för att träffa vännens syster.
Nattsvart
Det regnvåta paret checkar in på ett kusligt hotell där Lightning plågas av mardrömmar.
Mater och Lightning slår sig samman med lokala varelsejägare i jakten på ett svårfångat monster.
En resande cirkus avslöjar Lightnings rädsla för clowner och hans nya vän Ivys oväntade talanger.