Året är 2062. Jorden har lämnats i ruiner efter ett misslyckat arbetsautomationsprojekt när AI:n som heter Artemis förde krig mot mänskligheten. En flicka, Empress, vaknar i ett forskningslabb. Som en av de tre överlevande väktarna måste hon förstöra Orbital Elevator innan Artemis kan slutföra dess konstruktion. Ett misslyckande kommer att resultera i att en maskinarmé tar över jorden. Men Artemis obemannade styrkor och en sekt kan ha egna motiv.