Blaze och Monstermaskinerna
Blaze till undsättning, del 1
Blaze och hans förare AJ är på monstermaskinernas världsmästerskap. När en av truckarna försöker fuska för att ta hem första plats, rycker Blaze in för att hjälpa sina vänner att besegra Crusher.
När den snälla cowboytrucken Starla upptäcker att en kolvarna saknas, ger sig Blaze och AJ ut på jakt. Hack i häl har de den giriga Crusher, som också har siktet inställt på kolven.
Alla monstermaskiner i hela staden litar på att mekanikern Gabby ska laga dem om något går sönder. Men när Crusher plötsligt stjäl alla Gabbys verktyg, behöver hon Blaze hjälp för att få tillbaka dem.
När dinosarietrucken Zeg råkar byta till två par Superstudsiga Däck, studsar han iväg som en galning! Nu måste Blaze och AJ hitta receptet på ett lim som är starkt nog att stoppa deras studsiga kompis.
Crusher och Pickle utmanar Blaze och hans vänner på en segelbåtstävling. Men när Crusher försöker fuska, krockar båda båtarna och kör iland på en tropisk ö.