Boris & Rufus
Bit för bit
Boris och Rufus tar sig in i en mobiltelefon med hjälp av ett geni i en lavalampa. De måste förhindra att en pinsam video av Enzo faller ner i internets avgrund.
En riktig hund
Rufus deltar i en hundtävling för att bevisa att han är en riktig hund. Några timmar före tävlingen får Boris dock reda på att en bomb kan äventyra festen.
Rufus och Boris försöker återupprätta kontakten mellan Leopoldo och hans kusin Nino. De upptäcker dock den verkliga orsaken till Ninos besök: han behöver hjälp för att neutralisera bieffekterna av ett experiment.
Rufus gömmer sig i Jennifers mystiska källare när han gömmer sig. Boris och Leopoldo bestämmer sig för att leta efter illern, men de har ingen aning om att de kommer att få möta det allsmäktiga flippermonstret.
När Rufus inte vill sluta handla på nätet tar Boris med honom till varuhuset för att lämna tillbaka allt. De har bara inte räknat med varuhuschefens onda planer.