Byggvalparna
Phinny, en innovativ ung corgi som kommer med de största och galnaste idéerna för att hjälpa sin hemstad, leder ett hårt arbetande byggteam bestående av hundar.
Byggd för att bygga / Valprivning
Phinny måste bygga en ny bro så att barnen kan ta sig till skolan. Borgmästare Gilmore ger Phinny i uppdrag att bygga en skatepark, men ett tungt stenblock står i vägen för dem.
Tysta valpar / Stora strandbyggarduellen
Phinny kämpar för att bygga så tyst som möjligt åt en familj vars chinchilla granne behöver sova. Bobby Boots vill visa upp Pupstruction för borgmästaren, men hans försök går snett.
När en hamsterboll rullar utom kontroll försöker "Pupstruction"-teamet stoppa den. Luna älskar att leka med sin nya grävskopa så mycket att hon inte får något arbete gjort.
Bailey blir rädd när hon får veta att hon ska genomgå sin allra första undersökning. Bobby Boots smyger in på Pupstruction högkvarter för att få tag på Phinnys ritningar till en ny vattenpark.
Roxy sitter barnvakt åt Bailey när hon av misstag inspirerar den unga valpen att börja riva. Phinnys pappa bestämmer att Pupstruction Crew behöver en "Safety Supervisor".