År 1972 försvinner sjuåriga Steven från Merced i Kalifornien. När han återvänder heroiskt sju år senare, kan media inte få nog av historien. Men det här är inte det Hollywood-slut det ser ut att vara.
Chapter 1: Steven's Story
1972: Sjuårige Steven Stayner försvinner från Merced, Kalifornien. Hans familj kämpar för att kvarhålla hans fall i allmänhetens ögon - tills hans heroiska återkomst sju år senare väcker en mediasensation.
Två årtionden efter det att Steven försvann nära Yosemite försvinner tre turister från samma område. När FBI hittar mördaren kopplas familjen Stayner till nya, hemska brott och familjen hamnar återigen i rubrikerna.