Cruel Intentions
Cruel Intentions följer privilegierade studenter på Manchester College där de hänsynslösa syskonen Caroline och Lucien gör allt för att behålla sin sociala hierarki. Efter en brutal nollning som hotar hela det grekiska livet gör de vad som än behövs för att bevara sin makt och sitt rykte även om det betyder att förföra vicepresidentens dotter.
Alfa
Välkommen till Manchester College. Caroline tar hjälp av Lucien för att rekrytera vicepresidentens dotter Annie Grover till Delta Fi. CeCe övertalar professor Chadwick att ge henne en eftertraktad plats som assistent.
Beta
Caroline planerar inför presidentkvällen. Annie är kluven mellan evenemanget och Beatrices protest mot studentföreningarna. Blaise föreslår Scott som den nya presidenten för Alfa Gamma.
Med lite hjälp från CeCe gör Caroline och Blaise gemensam sak för att säkra Scotts presidentskap. Lucien och Annie skolkar. Beatrice firar sin seger över studentföreningarna med planer på mer av samma sak.
Professor Chadwicks exfru kommer till campus som en del av sin bokturné. Annie och Caroline blir bättre vänner. Blaise föreslår att han och Scott strategiskt bör ta en paus.
Caroline presenterar sin mor för Annie och hennes familj. Annie och Scott tar sitt förhållande till nästa nivå. Lucien upptäcker Blaises hemlighet. CeCes dag med professor Chadwick kommer med många avslöjanden.
Det är Luciens födelsedag. Lucien försöker få Annie i säng. CeCe försöker förföra professor Chadwick. Scott får ett utbrott mot Blaise och alla andra. Carolines stora fest går snett.