Dear White People
Kapitel I
Radiopersonligheten Samantha leder en protest mot rasistiska maskeradfester på skolan när en pinsam uppgift om hennes privatliv avslöjas.
Kapitel II
En förstasidesartikel blir ett lyft för blyga reportern Lionel som börjar acceptera sitt sanna jag.
Gullgossen Troy tänker charma och smila sig till en position som elevrådsordförande, men bakom hans leende döljer sig tvivel.
Coco är redo för en exklusiv fest när ett gräl med Sam väcker minnen om deras vänskap, och olikheterna som drev dem ifrån varandra.
Sam och gänget planerar en protest mot universitetspolisen medan Reggie bearbetar pärsen på sitt eget vis.