Doom Patrol
Efter Mr Nobodys tillfångatagande av Niles Caulder och förstörelsen av Cloverton, Ohio undersöker Doom Patrol den mystiska albinoåsnan och upptäcker att den är en dörr till ett annat universum – ett där Mr Nobody har kontrollen.
Doom Patrol följer upp sitt enda spår i sökandet efter Niles Caulder och beger sig till Paraguay. Där hittar de dr Von Fuchs, nazistläkaren som förvandlade Eric Morden till Mr Nobody.
Medan teamet återhämtar sig från kampen vid Fuchtopia kallar Willoughby Kipling, en magiker och gammal vän till Niles Caulder, oväntat Doom Patrol att hjälpa honom avvärja jordens undergång genom att stoppa en nihilistisk kult.
Med apokalypsen i full gång måste Doom Patrol samarbeta med en osannolik bundsförvant – och en mycket speciell mops – för att förhindra världens undergång.
Jane, Larry och Rita följer upp en ledtråd som lämnats av Mr Nobody och besöker en skola där den ursprungliga Doom Patrol har dragit sig tillbaka. Under tiden knyter Cliff och Vic ett svagt band till varandra över sina gemensamma "fadersproblem".