I en stad dit människor kommer när de vill gömma sig, dölja hemligheter och begrava sitt förflutna, hotar ett mystiskt utbrott att förstöra det lilla lugn som konsulenten Madison Clark och engelskläraren Travis Manawa har lyckats åstadkomma.
En dysfunktionell och splittrad familj svetsas samman när de inser att rapporterna om ett virus är starten för de odödas apokalyps.
Medan Madison desperat försöker hjälpa Nick genom abstinensen ger sig Travis av för att hitta sin son innan Los Angeles faller.
Madison och Travis bevittnar olika sidor av nationalgardets ockupation av deras kvarter, och vår familj försöker anpassa sig till en ny värld.
Nationalgardets plan för området och de boende uppdagas, och Travis och Madison tvingas fatta ett svårt beslut.
Oroligheterna ökar och de döda tar över, och Travis och Madison måste hitta nya sätt att försvara sina familjer.