Days Gone Bye
Rick letar efter sin familj efter att ha vaknat upp från sin koma till en värld som terroriseras av de levande döda. Morgan och Duane, som han möter på vägen, lär Rick nya regler för överlevnad.
Rick råkar omedvetet få en grupp överlevare omringade av zombier. Gruppdynamiken bryts ned från anklagelser till våld när Rick måste möta en fiende som är mycket farligare än de levande döda.
Ricks uppdrag i Atlanta är i fara när saker och ting går snett. Jim tappar greppet i lägret.
Rick leder gruppen till smittskyddsinstitutet efter anfallet. Jim måste ta ett fruktansvärt beslut som gäller liv och död.