The Walking Dead: World Beyond
En grupp tonåringar som lever i ett samhälle skyddat från farorna i en postapokalyptisk värld mottar ett meddelande som får dem att lämna tryggheten i det enda hem de nånsin haft och ge sig ut på en resa genom landet för att rädda sin far.
Mod
Iris välkomnar en mystisk bundsförvant medan Hope ifrågasättar besökarens motiv. Ett meddelande vänder upp och ner på systrarnas världsbild och tvingar dem att välja mellan det trygga hemmet och osäkerheten i världen utanför.
The Blaze of Gory
Gruppen anpassar sig till verkligheten utanför murarna. Iris försöker ta kommandot trots Hopes förbehåll. Felix och Huck följer efter ungdomarna och Felix tvingas ta itu med oönskade minnen.
Tyngda av svåra erfarenheter använder gruppmedlemmarna olika strategier för att hantera ett enormt hinder. Gruppen pressas att återvända hem.
Gruppen söker skydd från en storm i en övergiven high school-byggnad. Medan de letar förnödenheter fantiserar de om high school-livet och möter nya hot, både levande och döda.
En nykomling avslöjar information som kan hjälpa gänget att nå sitt mål och de träffar en uppgörelse. Några är nyfikna på nytillskottet, andra är misstänksamma.