Gullemopsarna
Bollen
Dee Dee hoppar upp och ner på trampolinen och klättrar upp för klätterborgen i trädgården innan hon släpper ut Penny, Petey, Poppy och Pablo för lite lattjo strandbollslekar.
Lilla Ella
Dee Dee, mamma och pappa har besökare! Gullemopsarna lär sig om vad det innebär att vara gammal och ung, och får möjlighet att utforska en barnleksak, filt och bilsäte, och träffa en bebis när moster och lilla Ella kommer på besök.
När fårhunden Maggie kommer på besök till gullemopsarna i trädgården, förstår inte Pablo att hon är en hund och upptäcker att hundar kan vara likadana även om de ser väldigt olika ut.