Heaven's Gate: the Cult of Cults
Marshall Applewhites och Bonnie Nettles kult Heaven's Gate fick sin början 1975 när 20 människor mystiskt försvann från en småstad i Oregon och sitt slut 1997 med det största självmordet som nånsin ägt rum på amerikansk mark.