Jesy Nelson: Life Changing
Exklusiv och intim dokumentär där vi får följa Jesy Nelson när hon blir mamma för första gången, samtidigt som hon reflekterar över åren med Little Mix. Dokumentären är avskalad och öm och visar glädjen och oron kring en problematisk graviditet samt omdefinieringen av identiteten utanför kändisskapet. För första gången avslöjar Jesy sanningen bakom brytningen med bandet.
När ett nytt kapitel inleds i Jesys liv reflekterar hon över sina tidiga dagar som artist och The X Factor-auditionen som förändrade hennes liv för alltid. Jesy och hennes partner Zion väntar tvillingar och hon har aldrig varit lyckligare, men under en ultraljudsundersökning får de oroväckande nyheter om graviditeten. Jesy tar det hårt när de delar nyheten på sociala medier.
Ett avskalat avsnitt där vi får se när Jesys tvillingflickor föds. Glädjen över att bli mamma blandas med hjärtesorg när hennes för tidigt födda barn omedelbart förs till intensivvårdsavdelning. Jesy visar familjebilder som inte tidigare setts, och när hon ser ett bekant ansikte från tiden med Little Mix reflekterar hon över ett episkt framträdande från tiden då de var världens största tjejband.
Jesy och Zions spännande nya kapitel fortsätter när de lämnar Essex för att inleda sitt nya liv i Cornwall med tvillingarna. Jesy reflekterar över sin solokarriär. Äntligen fick hon ta kontroll över det kreativa, men musikdrömmen blev snart en mardröm. Det uppstod en stor kontrovers när hon anklagades för "blackfishing". Efter en dag på stranden har Zion en livsomvälvande överraskning till Jesy.