Klara
Wronka presenterar sin nya pojkvän Darek. Klara tar med sig sin katt Gerard på en tågresa till Berlin i ett försök att tjäna lite extra.
Klara gör slut med Aleks och följer med Wronka på en självupptäckande resa till Masuriska sjöarna.
Katten Gerard rymmer. Aleks kommer förbi och mår riktigt dåligt. Det hela slutar med ett sjukhusbesök. Plötsligt är Klara helt ensam.