Max Anger - With one eye open
Max Anger är den före detta elitsoldaten som hittat kärleken i den ryska kollegan Pashie. När Pashie nu plötsligt försvinner spårlöst i Sankt Petersburg ger sig Max genast iväg för att hitta henne.
Max och Pashie måste hålla deras relation hemlig på bolaget Vektor, eftersom Max handhar säkerhetsklassad information och Pashie är utländsk konsult. När problem uppstår för Vektor så förändras allt.
Max åker till Sankt Petersburg för att hitta Pashie och anlitar taxichauffören Mira för att hjälpa honom hitta henne. Nu befinner sig både Max och Mira i en intensiv jakt på den väl gömda sanningen.
Den enda ledtråden Max har efter Pashie är hennes telefon. I Stockholm är David satt under press av Ray efter att blivit konfronterad med att sålt säkerhetsklassad information till Ryssland.
Insatserna höjs i Max sökande efter Pashie och det blir allt tydligare att han står mot en mäktig fiende. Charlie pressas hårt av Carl angående eftersökningen av den tidigare spionen Viktor Gusin.
Den våldsamma jakten har blivit dödlig och Max är mer jagad än någonsin – han har fått information om vad allt verkar handla om, men om han inte hinner agera snart så kommer Pashie definitivt att dö.
Mira är kidnappad och Max pressas att byta den information som ska rädda Pashies liv. Samtidigt gör David allt han kan för att komma ur Rays grepp och sopa igen spåren efter den skada han åsamkat bolaget.