Earl Hickey är en oförbätterlig strulputte och efter att ha förlorat en vinnarlott tror han att det beror på hans karma från alla dåliga val som han har gjort i sitt liv.
Earl förösker gottgöra att han övertalat Randy att göra upp en match i förväg, för att själv vinna ett vad.
För att råda bot en tabbe han gjort då han hade sönder en fin prydnadsfigur, hjälper Earl, Joys före detta motståndare och hennes dotter, att vinna en mor/dotter skönhetstävling.