Red Oaks
Sommaren 1985 börjar 20-åriga David Myers arbeta som tennisinstruktör på Red Oaks Country Club i New Jersey. Hans föräldrar, flickvän och medarbetare drar honom mot en framtid han inte vet om han vill ha..
David hamnar i hetluften när han går med på att vara Gettys tennispartner i en match. David lär känna Gettys dotter, Skye, medan Nash drömmer om att ge sig in på aktiemarknaden och Wheeler och Misty umgås under en lektion i fickparkering.
David övertalar Barry att anlita honom för att filma ett bröllop på Red Oaks. Nash konkurrerar med en rival för att imponera på brudens pappa, och Wheeler funderar på en märklig främlings affärserbjudande.
Davids romantiska planer för Karens födelsedag går åt skogen. Sam och Judys äktenskapsrådgivare ger dem något extra för att komma i romantisk stämning, och Misty ordnar världens sämsta blinddejt åt Wheeler.
På Red Oaks firar man den fjärde juli och Getty anlitar David som sin tränare inför kommande klubbmästerskap. Wheeler kommer på Mistys pojkvän i en besvärande situation. Judy kämpar med motstridiga känslor för sin kvinnliga yogainstruktör.
David anlitas för att filma en sexfilm åt ett medelålders par från klubben, men upplevelsen blir allt annat än het. Karen ställer upp som modell åt Barry och Judy ordnar en fest för studenterna i sin fastighetsklass, till Sams förtret.