"Royal Pains" kretsar runt den unge läkaren Hank Lawson som verkar ha allt - blomstrande karriär, vacker flickvän och flott lägenhet i New York.
Möt dr Hank Lawson - ung, briljant och nyligen sparkad från sin akutmottagning i Brooklyn av helt fel skäl. Del 1 av 2.
När Allison Moore, ägare och kökschef på en trendig Hamptons-restaurang, drabbas av en stroke försöker Hank förhindra långsiktiga skador, men hon försvinner innan behandlingen kan sättas in.