En familjekomedi som berättas ur de olika familjemedlemmarnas synvinkel. Dianne Wiest och James Brolin spelar föräldrar till de tre barnen, äldsta dottern Heather som överväger att skaffa ett till barn med sin man då deras hus börjar bli tomt, mellan brorsan Matt som tror sig hittat den sanna kärleken och till sist, minstingen Greg som är överväldigad över att ha blivit far för första gången. Olika historier, olika perspektiv men från samma familj.