Året är 1995. Den 11-åriga hip-hop-älsklaren Eddie Huang har just flyttat med sin familj från Chinatown i Washington DC till Orlando. De upptäcker snart att livet levs väldigt annorlunda där. Orlando har inte ens en Chinatown - om du inte räknar Huang-huset.
Louis och Jessica är oense om hur man uppfostrar barnen och driver restaurangen. När pojkarna får högsta betyg i skolan tror Jessica att skolan måste vara för lätt. Hon börjar då att ge dem mer läxor samt privata lektioner efter skolan. På restaurangen använder hon samma strikta tillvägagångssätt. Louis får dock henne att slappna av.
Cul-de-sac planerar en grannfest för att fira NASCAR. Louis uppmanar familjen att använda evenemanget för att få nya vänner och marknadsföra restaurangen. Men Jessica har svårt att passa in, särskilt efter att hon blivit vän med en vacker troféhustru som rullskridsko-mammorna inte tycker om. Under tiden planerar Eddie att vinna grannbarnens respekt.
Rivaliteten inom familjen når nya höjder när Jessicas syster Connie och hennes rika man kommer på besök. Familjen Huang försöker att övertyga alla att det går bra för dem ekonomiskt, när ingenting egentligen kan vara längre ifrån sanningen. Eddie är exalterad över att återförenas med sin kusin Justin, som introducerade honom för hip hop, tills han får veta att han har gått vidare till genren grunge.
Louis anställer en professionell instruktör för att ge restaurangpersonalen en kurs i sexuell trakassering då Jessicas försök inte ledde någon vart. Eddie försöker att få seminariefilmen att ses som en barnförbjuden film för att imponera på sina vänner.
Eddie vill ha ett nytt tv-spel som döpts efter hans idol, Shaq. För att kunna betala för det börjar han att jobba på restaurangen. Han förväntar sig dock specialbehandling eftersom han är chefens son, men blir överraskad när Louis får honom att jobba hårt för pengarna. Samtidigt bestämmer sig Jessica för att hitta ett eget jobb.