Mixed-ish
I spinoffen från hitserien Black-ish berättar Rainbow Johnson hur det var att växa upp i en mixad familj på 80-talet med återkommande dilemman där de fick välja mellan att assimilera sig eller vara trogna mot sig själva. Bows föräldrar Paul och Alicia bestämmer sig för att flytta från ett hippiekollektiv till en villaförort för att kunna försörja sin familj bättre. Samtidigt som hennes föräldrar ställs inför utmaningar i deras nya liv, får Bow och hennes syskon navigera sig fram i en kommunal skola, där de uppfattas som varken svarta eller vita.
Becoming Bow
Den unga Rainbow Johnson berättar om sina erfarenheter av att växa upp i en mixad familj på 80-talet och de dilemman de ställs inför, att anpassa sig till villaförorten men ändå att vara sanna mot sig själva.
När en lärare säger åt Rainbow att håret måste vara "prydligt" inför skolfotot blir hon osäker och får en komplicerad relation till sitt hår. Johan och Santamonica kämpar med sin egen håridentitet.
Rainbow får en skoluppgift som innebär släktforskning och upptäcker att hennes mors familjehistoria är mer komplicerad än hennes pappas historia.
Bows dejtval till sin första skoldans får henne att fundera över sociala följder. Johan upptäcker sin kärlek till mode och Santamonica tillbringar lite tid med Harrison.
De populära tjejerna i skolan ber Rainbow vara med i deras Halloween-grupp som Tootie från "The Facts of Life". Rainbow tror att det vore en chans för henne att kunna passa in men Denise håller inte med. Alicia vill inte att ungarna ska gå ut på bus eller godis-runda.