Pappa på heltid
David råkar ut för ett missöde i sitt ansvar som hemmapappa när han tappar bort Janie och han måste skynda sig att hämta hem henne innan Amy får reda på det.
David gör sitt bästa för att dämpa sin tävlingsinstinkt när han tar över ledarskapet över Joes basebolllag. Emily utför ett experiment på sina föräldrar till skoltidningen.
När Joe vägrar att sova över hos en vän ännu en gång gör David allt för att hjälpa sin son komma över sina rädslor, så att David och Amy får ha sin säng i fred på natten.
Emily tar hem en kille som hon vill dejta för att hennes föräldrar ska godkänna honom. Dessutom tävlar Joe och Janie i att komma på den bästa frågan att ställa till David under hans gamla TV-series frågepanel.