Killarna är inte nöjda med sin tråkiga lägenhet i Palm woods och ser sin chans när plötsligt Gustavo skapar en improviserad tonårslya för en inspelningsscen.
Skivbolaget CEO tycker att "Big time rush" behöver en femte medlem och tvingar på killarna en självutnämnd "bad boy" som försöker att skapa missnöje och spänningar i gruppen.