Shimmer och Shine
Mitt i smeten
När Leah önskar hjälp med att baka cupcakes till skolans basar, hamnar hon och andarna bland en jättestor födelsedagstårta, några bondgårdsdjur och en flod av cupcake-smet.
Trädhus-Trubbel
Leah och Zac försöker att bygga ett trädhus men upptäcker att det är ganska svårt. Leah ber sina andar om ett trädhus men blir förvirrad när Shimmer och Shine förvandlar hennes hus till ett hus av träd!
Leah ber Shimmer och Shine om lite magisk hjälp, för att rädda Leah och Zacs filmkväll - men de råkar göra filmen verklig, så Leah blir en medeltida prinsessa med en flygande drake som måste tämjas i hennes trädgård!
När Leahs kalasmat råkar bli överkörd av Zacs batteridrivna bil, så måste hon komma på nåt annat snabbt. Hon önskar sig mer korvrullar av andarna, men de råkar trolla fram riktiga grisar istället!
Leah märker att trollkarlen Zacs magiska trick inte går så bra, så hon kallar på andarna för lite äkta magisk assistans. Men Shimmer och Shine gör inte heller tricken rätt, så plötsligt hoppar det upp fler än en kanin ut Zacs hatt.
När Leahs hink som är fylld med strandfynd driver ut på havet, ber hon Shimmer och Shine om deras hjälp med att skaffa tillbaka den. Med andarnas hjälp, förvandlas en helt vanlig dag på stranden fort till en magisk strandskattjakt!