Sofias änglar
29-årige Joakim blev förlamad från armarna och nedåt efter en motorcykelolycka. Hans fru Malin stod helt plötsligt ensam med två små barn, en renovering som avstannat och en delvis förlamad man som snart får komma hem från sjukhuset.
30-åriga Thereses man Per dog i leukemi. Sorgen har gjort att det slitna huset inte får den upprustning det behöver. Johnnie och Mattias renoverar det slitna 70-talsköket och mycket mer.
Fia, Boris och deras döttrar hör till Sveriges nyfattiga och bor i ett nedgånget hus. Boris jobbar på betongfabrik och Fia har varit sjukskriven i flera år.