Swimming With Sharks
Kapitel ett
Lou verkar som en naiv nykomling i Hollywood när hon börjar som praktikant hos studiochefen Joyce Holt. Drivs av en mörk besatthet av Holt, visar Lou snabbt att hon kan stå på egna ben.
Lou är på väg ut, tills hennes hårda arbete börjar ge resultat. En förväntad maktöverföring går inte som planerat. När Lous stjärna stiger, går det inte lika bra för hennes kollegor.
Lou blir befordrad efter en tragedi, och Travis börjar misstänka henne. Cheferna på Fountain Pictures utbyter vassa kommentarer, och Joyces drömmar om moderskap hänger på en skör tråd.
Efter att ha drabbats av personliga förluster, förlitar sig Joyce på Lous omsorg. De flyr till Malibu, där Lou väcker Joyces sexuella utforskningar. Tillbaka på kontoret gör Lous intriger henne ännu mer oumbärlig.
Joyce kämpar för att få kontroll, både personligt och professionellt. Lou skapar ett oskiljaktigt band mellan Joyce och sig själv. Travis gräver i Lous förflutna och avslöjar mörka hemligheter och gärningar.
Avslöjandet av hennes bedrägeri och besatthet kastar Lou in i en nedåtgående spiral. Lou minns sin tragiska uppväxt, medan Joyce distanserar sig och fokuserar på sin karriär. Desperata handlingar följer.